Contact: enta_butor@indamail.hu  

      Kezdőlap  |  Lakberendezés  |  Galéria |  Árlista  |  Akció  |  Szobaszökőkutak  Elérhetőség









Dr. Bonell (alvástechnika)



A testi és lelki nyugalom elérésének leggyorsabb és legolcsóbb, illetve legközvetlenebb módja mindig is a nyugodt mély alvás volt. Az alvás szervezetünk alapvetően természetes, ugyanakkor életfontossságú működési folyamata, amelynek zavara, illetve hiánya az egyszerű fáradtságon és a legyengült immunrendszeren túl más komoly következményekkel, pl. memóriazavar, vagy szélsőséges esetekben akár halállal is járhat.

A következő oldalakon abban szeretnénk tanácsot adni, hogy milyen praktikákkal javíthatunk alvásunk minőségén.

Az alvás során piheni ki testünk a napi igénybevétel fáradalmait és zajlanak le benne különböző regeneráló folyamatok, valamint ennek során dolgozza fel agyunk a napi eseményeket. Az alvás természetes folyamat mindaddig, amíg nem merülnek fel azt megzavaró külső környezeti, illetve belső zavaró tényezők, amelyek aztán szervi problémák kialakulásához is vezethetnek. Ilyen zavaró körülmények lehetnek például a zaj, a nem megfelelő fényviszonyok, a hőmérséklet, a páratartalom, a kellemetlen illatok, a kényelmetlen fekhely, hogy csak a legjellemzőbb külső körülményeket említsük. Vagy ilyen lehet például az ágyba vitt munkahelyi stressz, a bűntudat, a szorongás, félelelem, stb. Meg kell említenünk, hogy a folyamat fordítva is történhet úgy, hogy bizonyos szervi problémák okoznak zavart. Gondoljunk csak a mindeni által ismert kellemetlen náthára, vagy álmatlan éjszakákat okozhat akár a túlsúly is.

Alvástechnikai tanácsok >

Alvászavarok >
© 2008 www.szobaszokokut.hu